…en nog meer

Aan de Nevski prospekt (belangrijkste straat van Petersburg) de Gostiny Dvor. Deze overdekte marktplaats zou begin 18e eeuw nog gesticht zijn door handelaren uit Vriezenveen (Twente)! De Nederlandse Republiek dreef veel handel met Rusland in die tijd, maar de Vriezenveners waren wel een bijzonder verhaal. Als je er meer over wilt weten, zoek op Rusluie

Ik kon het niet laten van dit schattige, slapende meisje in de metro een foto te nemen.

Het 'Don't mention the war' is aan Russen echt niet besteed. Je wordt door allerlei monumenten voortdurend aan hun glorieuze deelname aan de Tweede Wereldoorlog herinnerd. Op het Plein van de Opstand deze titel voor de heldenrol die Leningrad (zo heette Petersburg van 1924 tot 1991) tijdens het beleg van de Nazi's speelde. Hierover is trouwens net een film uit: 900 Days, voor de liefhebber!

Over berdieninrusland

Omdat ik voor een semester in St. Petersburg woon en werk, heb ik een blog aangemaakt. Ik schrijf hier over mijn dagelijkse leven, bijzonderheden en plaats foto's.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op …en nog meer

  1. Marlies zegt:

    De Rusluie! Ja die ken ik! We hebben vorig jaar een project in Vriezenveen gedaan en daar leefde ’t behoorlijk. Wat leuk om dat vanaf de andere kant weer ‘ns te horen!

Geef een reactie

