Correctie

Gisteren heb ik verteld over de brand in het historische gebouw aan de Nevskiprospekt dat ik aanzag voor het Anitsjkovpaleis.

Dit blijkt toch niet het Anitsjkovpaleis te zijn, maar het Beloselsky-Belozersky paleis. Deze komt uit dezelfde tijd (rond 1750) en werd gebouwd door de adellijke familie Beloselsky. Later kreeg deze familie de titel prins van Belozersk (vandaar de dubbele naam) van tsaar Paul I voor hun steun aan zijn regering. We weten intussen dat Paul geen vrienden teveel had, dus dit werd duidelijk erg door hem gewaardeerd.

Heb op internet toch nog even een foto gevonden van de brand

 

 

Het Anitsjkovpaleis staat precies aan de andere kant van de Anitsjkovbrug. Ik heb de paleizen dus met elkaar verward. Dat krijg je ook met zoveel historische gebouwen in deze stad!

Vandaag kwam ik weer langs het gebouw en de schade is aan de buitenkant niet te zien. De brand heeft een gat in het dak veroorzaakt, waardoor er wel veel waterschade is.

Over berdieninrusland

Omdat ik voor een semester in St. Petersburg woon en werk, heb ik een blog aangemaakt. Ik schrijf hier over mijn dagelijkse leven, bijzonderheden en plaats foto's.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Correctie

  1. Marlies zegt:

    Jammer van zo’n mooi gebouw, inderdaad. Al is het een pleister op de wonde dat het aan de buitenkant niet te zien is? En hopelijk reparabel.
    Ik ben bijna gereed voor vertrek en heb er veel zin in. Zeker met jouw enthousiasmerende verhalen! Ik hoop dat ik je blog daar ook kan volgen. Tot later!

Geef een reactie

